نمایشگاه بین‌المللی مشهد



شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد از پیشگامان صنعت نمایشگاهی در خاور میانه است. این شرکت در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و از سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید.
این مکان یکی از برگزارکنندگان مطرح نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌‌المللی در ایران است که از طریق چندین بزرگراه به مرکز شهر متصل شده و در انتهای بلوار وکیل‌آباد در محوطه‌ای وسیع قرار دارد.
شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد با تعهد به خدمات رسانی بهینه در بازارهای داخلی و بین الملی، مجموعة نمایشگاهی و همایشی خود را در سطح جهانی عرضه و با بهره گیری از تسهیلات فنی پیشرفته و خدمات تخصصی طیفی وسیع از نمایشگاهها را برگزار می کند.

از عمده هدف‌های این نمایشگاه توسعه صنعت نمایشگاهی در ایران از طریق برگزاری برنامه‌‌های تخصصی بین‌المللی و خارجی است. فضای این مرکز 600000 مترمربع می‌باشد که در حال حاضر تنها 250000 مترمربع آن در حال بهره‌‌‌برداری است.

نمایشگاه بین‌المللی مشهد دارای 12000 مترمربع فضای سالنی، به نام‌های بهار، ابوسعید، مولوی، B1 – B2 – فردوسی و خیام، 17000 مترمربع غرفه‌های باز، سالن کنفرانس با ظرفیت حداکثر 500 نفر و فضای سبز به وسعت 80000 مترمربع بوده که امکانات و تسهیلاتی از جمله ایستگاه تاکسی، مسجد، رستوران، پارکینگ، مرکز خدمات پزشکی، محل رزرو هتل و بلیط هواپیما، برای بازدیدکنندگان از این مجموعه در نظر گرفته شده است.


طرح توسعه نمایشگاه بین المللی مشهد

چشم انداز نمایشگاه شامل موارد زیر است:

- احداث مرکز تجارت جهانی 27 طبقه

- هتل 5ستاره 14 طبقه و هتل 3 ستاره 12 طبقه

- بنیاد توسعه تجارت

- موزه و صنایع دستی

(عکس از سایت مشهد گردی)

هدف نمایشگاه مشهد تسهیل توسعه صنعت نمایشگاهی ایران و ترویج تبادل و رقابت نمایشگاهی در محدوده این صنعت است. نمایشگاه مشهد با بهره گیری از محیطی عالی و تجهیزات پیشرفته و کارکنان متخصص ارایه خدمات بهینه خود را تضمین می کند.